Procesele de Rezolvare a Problemelor

Un curs ce se adreseaza personalului de la nivelul liniei care trebuie sa rezolve problemele situationale la locul de munca. Cursul se refera la principiile si practicile celor mai moderne abordari legate de Natura Problemelor la Locul de Munca, Setul de Instrumente pentru Rezolvarea Problemei si Modul de Folosire al Acestuia, Cele Cinci Etape de Abordare pentru a Rezolva Problema și Asigurarea ca Solutia este Consolidata si Prevenirea Reaparitiei.

Module

1. Natura Problemelor la Locul de Munca

Durata: 30 minuteComplexitate: Standard

Acest capitol abordeaza natura problemelor intilnite la locul de munca folosind urmatoarele: Problemele si Efectul lor asupra Activitatii (Operatiilor), De ce nu sunt Problemele Usor de Rezolvat, Modelul Rezolvarii Problemei in Organizatie, Diferenta intre Simptom si Cauza, Importanta Claritatii Terminologiei Folosite, Factorii Declansatori pentru Procesul de Rezolvare a Problemei.

3. Cele Cinci Etape ale Abordarii Rezolvarii Problemei

Durata: 20 minuteComplexitate: Standard

Exista cinci etape in rezolvarea problemei. Acest capitol se ocupa de fiecare etapa in parte. De asemenea, exista si alte consideratii de care trebuie sa se tina cont in timpul procesului de rezolvare a problemei: Cine trebuie sa fie Implicat in Procesul de Rezolvare a Problemei?, Cele Cinci Etape in Rezolvarea Problemei, Inregistrarea Activitatii si Actualizarea Documentelor Practice de Lucru, Pregatirea Materialelor Ajutatoare pentru a Indruma Personalul de la Nivelul Liniei.

4. Asigurarea ca Solutia este Consolidata

Durata: 40 minuteComplexitate: Standard

Una dintre cele mai importante caracteristici este aceea ca solutiile problemelor ramin definitive astfel incit acestea sa nu mai apara. De asemenea, trebuie realizate etape care sa ne asigure ca nu apar probleme similare la alte masini sau in alte arii de proces.