Lessons Archive

Cele Cinci Etape ale Abordarii Rezolvarii Problemei

 Part of: Procesele de Rezolvare a Problemelor

Exista cinci etape in rezolvarea problemei. Acest capitol se ocupa de fiecare etapa in parte. De asemenea, exista si alte consideratii de care trebuie sa se tina cont in timpul procesului de rezolvare a problemei: Cine trebuie sa fie Implicat in Procesul de Rezolvare a Problemei?, Cele Cinci Etape in Rezolvarea Problemei, Inregistrarea Activitatii si Actualizarea Documentelor Practice de Lucru, Pregatirea Materialelor Ajutatoare pentru a Indruma Personalul de la Nivelul Liniei.

Natura Problemelor la Locul de Munca

 Part of: Procesele de Rezolvare a Problemelor

Acest capitol abordeaza natura problemelor intilnite la locul de munca folosind urmatoarele: Problemele si Efectul lor asupra Activitatii (Operatiilor), De ce nu sunt Problemele Usor de Rezolvat, Modelul Rezolvarii Problemei in Organizatie, Diferenta intre Simptom si Cauza, Importanta Claritatii Terminologiei Folosite, Factorii Declansatori pentru Procesul de Rezolvare a Problemei.

Situl de Internet “Lean”

 Part of: Conceptul si Metodele „Lean”

O alta intrebare importanta este: “Cat timp petrece un client pe situl nostru?” Daca oferim informatii valoroase e probabil ca vor petrece mai mult. Prin Kaizen descoperim informatiile cautate mai mult si le facem mai usor de gasit.

Conceptul de 5S

 Part of: Conceptul si Metodele „Lean”

Metodele “Lean” isi au originea in lucrarea lui Hiroyuki Hirano 5 Stalpi ai Locului de munca vizual (Visual Workplace – Productivity Press, 1995). De asemenea s-au facut multe studii de catre japonezi la cererea companiilor americane. 5S este vital pentru implementarea altor activitati de imbunatatire.

Metode „Lean”

 Part of: Conceptul si Metodele „Lean”

Value Stream Mapping – reprezentarea (maparea) fluxului valorii — o metoda care documenteaza situatia curenta si cea viitoare ale fluxului informatiei si materialelor intr-un flux al valorii de la client la furnizor. Este primul pas care ne ajuta la identificarea targetelor pentru activitati de imbunatatire).

Kaizen – actiuni de imbunatatire rapida — (in japoneza kaizen= „a lua deoparte si a schimba in bine, a imbunatati”) se refera la imbunatatirea continua a activitatilor de productie. In mod obisnuit este implementat prin etape frecvente, care dureaza 3-7 zile.

Categorii de Pierderi

 Part of: Conceptul si Metodele „Lean”

Exista mai multe categorii de pierderi care pot apare în Lean: Supraproductia, Asteptarea dupa materiale, echipamente, sau instructiuni, Transport, Operarea echipamentelor, Stoc excesiv/inutil, Miscari ineficiente sau Producerea de defecte.